Dva plné kontejnery odpadků nasbírala v květnu třicítka dobrovolníků ze společnosti VIG Re zajišťovna, a.s. při úklidu černé skládky mezi mostem v Krhanicích a Vojenským technickým muzeem v Lešanech. Jeden kontejner a 20 pytlů naplnila odpadky také padesátka dobrovolníků ze Starbucks Coffee Company, kteří uklidili černou skládku u silnice mezi Mrchojedy a Samopšemi. VIG Re zajišťovna, a.s. se letos stala finančním partnerem tohoto projektu, Starbucks Coffee Company pro dobrovolníky stejně jako loni darovala také kávu a čokoládu.
„Jsme rádi, že jsme mohli být součástí jarního úklidu řeky Sázavy i jejího okolí, a tím tak podpořili projekt, který se zaměřuje nejen na čištění, ale rovněž učí společnost, jak se šetrněji chovat k přírodě. Společnými silami se nám podařilo uklidit velké množství odpadu z černé skládky a po celodenní činnosti jsme odcházeli se skvělým pocitem z dobře vykonané práce,” uvedl Johannes Martin Hartmann, předseda představenstva společnosti VIG Re.
Podle místních se na skládku v lese nedaleko řeky mezi Krhanicemi a Lešany navážel odpad z okolí snad dvacet let. V posledních třech letech se dobrovolníkům, kteří každoročně na jaře tuto část řeky uklízejí, postupně část nepořádku podařilo odvézt. Zlikvidovat celou černou skládku najednou ale bylo nad jejich časové možnosti. Zástupcům VIG Re zajišťovny, a.s to letos zabralo čtyři hodiny intenzivní práce. A potřebovali k tomu i krumpáče a motyky.
Podobné nářadí použili také dobrovolníci ze Starbucks Coffee Company, kteří se pustili do likvidace skládky u silnice nad řekou Sázavou mezi obcemi Mrchojedy a Samopše. „Měli jsme na ni zálusk už tři roky, při každoročním úklidu břehů jsme se k tomu ale z časových důvodů nikdy nedostali. Uvítala jsem proto pomoc lidí ze Starbucks Coffee Company a společně se nám podařilo během tří hodin naplnit jeden kontejner a 20 velkých pytlů. Velice si cením spolupráce a pomoci obce Samopše, která zaplatila přistavení a odvoz kontejneru,“ říká manažerka projektu Čistá řeka Sázava Denisa Cibulková.
„Máme radost, když se můžeme podílet na tak smysluplné akci, a to nejen samotnou pomocí s úklidem, ale i poskytnutím toho, co umíme nejlépe – skvělé kávy. Voňavá dávka energie je skvělou odměnou po celodenní tvrdé práci,” komentuje účast dobrovolníků z řad společnosti Starbucks Barbora Horníková, brand managerka Starbucks pro Čechy a Slovensko.
Účastí v projektu Čistá řeka Sázava plní pracovníci Starbucks Coffee Company svůj závazek na zapojení se do veřejně prospěšných prací. Každá pobočka musí v rámci tohoto závazku ročně odpracovat 1 000 hodin.
jt